pátek 30. srpna 2013

Rachel Ward - Čísla: Na útěku

Jem už od malička vidí v očích lidí čísla. V den, kdy se její matka předávkovala drogami, pochopila, že tato čísla jsou data úmrtí. Každý tohle číslo má a ona ho u každého vidí. Žije u pěstounky Karen, chodí do školy a snaží se nevyhledávat oční kontakt a obecně kontakt s lidmi. To všechno se jí daří dokud se na scéně neobjeví Pavouk. Vysoký, černý, energický mladík, který se s Jem spřátelí a společně tráví většinu času. Pak se ale jednoho dne všechno zvrtne, když se v centru Londýna stane velké neštěstí. Jem společně s Pavoukem prchají z hlavního města a čeká je něco, co navždy změní životy jejich i jejich blízkých. Stíhaní policií zažijí příjemné i nepříjemné chvíle plné napětí. Dokáže Jem zvrátit osud?
Kniha se čte velice rychle, není nijak složitá. Líbí se mi jak rychle se věci vyvíjí. Žádné zdlouhavé popisování, které vás nezajímá. Je plná zvratů, napětí, sprostých slov, ale i citů a lásky. Na druhou stranu mi vadilo, jak byl příběh někdy (na můj vkus) až moc nereálný. Nebylo to často, ale takové chvíle jsem tam našel (nemyslím tím konkrétně to, že Jem vidí ta čísla). To byla pro mě jediná věc, která mi vadila.
***

4 komentáře:

  1. Z anotácie mi táto kniha príde, že je to niečo na spôsob filmu Vymedzený čas :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem neviděl. Je to dobré?:)

      Vymazat
    2. Neviem :D Videla som iba kúsok. Ale hlavná myšlienka je tam, podľa všetkého, rovnaká :)

      Vymazat
    3. :D Ahá, tak třeba se k tomu někdy dostanu:)

      Vymazat