sobota 17. srpna 2013

Noc noc má moc moc.

Pár dní jsem sem nic nenapsal. Hlavně protože nebyl moc čas a také jsem měl takovou psací pauzu. Byl jsem trochu bez nápadu a opravdu nerad se nutím do psaní. Myslím, že to nemá vůbec cenu, když se do toho přinucuji. Nikdy jsem proto nenapsal nic z donucení. Ale nemohu říct, že jsem za ten týden nic nestvořil. Napsal jsem svou první povídku a musím přiznat, že mě to dost bavilo. Hodlám psát dál a až uznám za vhodné, možná to dám i sem. Prozatím ale píšu jinam a mé povídky zůstanou víceméně v anonymitě. Prozatím.
Dnes jsem stál v noci venku a sledoval oblohu. Je to jedna z nejzvláštnějších a nejkrásnější věcí, co může člověk vidět. Stačí mi krátká chvíle a přijde mi jakoby všechna fantazie v mé hlavě vybouchla a neskutečně se vyřádila při tom pohledu. Představuji si, co všechno se tam asi odehrává. Nepřipouštím si, že to pohybující světlo by bylo letadlo, ale UFO nebo něco podobně tajemného. Moc rád se také snažím představit si ty dálky. Jak daleko je asi ta hvězda, která tak jasně září a mírně se třepotá ve tmě? Neskutečně daleko a já si to nikdy nebudu umět představit, ale i tak to budu dál zkoušet. Ten pocit se mi líbí, ale zároveň mě děsí. Připadám si neskutečně nicotně, ale zároveň důležitě, protože jsem součástí něčeho obrovského. Noc je kouzelná.
Je tu ještě jedna věc. Chtěli by jste abych zde psal i o knihách, které jsou trochu starší? Zajímalo by mě jestli o to stojíte. Já myslím, že by to snad nemělo vadit, protože jestli je ta kniha dobrá a baví mě, je úplně jedno jestli je nová nebo trochu stará. Každopádně by mě zajímalo co si o tom myslíte vy.

3 komentáře:

  1. Obloha je naprosto fascinující. Všechny ty barvy... v tu chvíli vím, že existuje racionální vysvětlení pro něco tak úžasného, ale stejně je to pro mě kouzlo.
    A jsem rozhodně pro starší knihy. Na příbězích je skvělé, že to není jako u filmů, že se kvalita zlepšuje (ačkoliv mám teda radši starší filmy), ale záleží přímo na spisovateli. Můj milovaný Stephen King psal dobře před třiceti lety a píše dobře i teď.

    (Pořád Skřítek, sopecne-sklo)

    OdpovědětVymazat
  2. Docela mě fascinuje, jak se spousta knižních blogerů ptá, jestli čtenářům nebude vadit to a to. (Ono se to teda týká i jiných blogů.) Já jsem toho názoru, že si autor blogu může psát co a o čem chce. Hlavně ho to musí bavit, když ho to nebude bavit, tak se to odrazí na jeho textu (vidím to kolikrát na svých příspěvcích), a pak se může stát, že to nebude bavit ani čtenáře.
    A když se připomenou starší dobré knihy, tak to nemůže nijak uškodit. Já sice čtu spíš novinky, abych byla v obraze, ale když se mi dostane do rukou nějaká starší kniha, tak jí nepohrdnu. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu s tebou jen souhlasit. Hlavně mě zajímalo, co si o tom myslí ostatní. Nakonec bych dal stejnak na sebe. Nebavilo by mě psát něco, co nechci a naopak nepsat o něčem, co mě zaujalo.
      Hehe. Tak to máme obráceně. Já raději starší a sem tam něco nového:)

      Vymazat