středa 2. července 2014

Stephen King - Čtyři roční období, Nadaný žák a Tělo

Nadaný žák
Druhá povídka ze sbírky Čtyři roční období vypráví příběh třináctiletého chlapce Todda Bowdena, který ve svém městě náhodou objeví nacistu a válečného zločince Kurta Dussandera. S ním se spřátelí a vytvoří se mezi nimi na jednu stranu nucený a na druhou velmi silný a zvláštní vztah. Pro rodiče se zdá být všechno v pořádku. Todd, nadaný chlapec jezdí předčítat knihy starému a nemocnému starci. Ve skutečnosti se však Kurt s Toddem baví o úplně něčem jiném.
Problém je, že Todd začne mít problémy ve škole, což vrhá špatné světlo na jeho přátelství s pro okolí neškodným Kurtem. Pod povrchem se však ukrývá horší problém než špatný prospěch.
Kurt pomůže Toddovi se školou, ale důležitější věci je teprve čekají.
Stephen King napsal další poutavou a silnou povídku, která na vás zapůsobí nejen zvláštním citem pro násilí, ale i psychickými pochody a vztahem Todda a Kurta. Pohled na chování dvou tak zvláštních osob se autorovi povedl na jedničku.
Podle Nadaného žáka byl natočen také film s původním názvem.

Tělo

Další zfilmovaná novela (Stand By Me) popisuje cestu čtyř mladých chlapců. Ti se rozhodnou najít několik mil od jejich města mrtvolu chlapce, o které se náhodou dozvěděli. Jejich vrstevník, Ray Brower, leží údajně někde u kolejí, kde ho srazil vlak. Kamarádi se tak vydávají cestu, která prověří jejich schopnosti po všech možných i nemožných stránkách.
Tělo je pro mě asi druhá nejlepší povídka, kterou jsem od Kinga četl. Doslova jsem ji hltal a přečetl jsem jí skutečně během krátké chvíle. Moc se mi líbí atmosféra, jakou povídka má a to, jak skvěle popsané je zde chování a myšlení mladíků. Bylo to jedno z těch děl, u kterých jsem cítil, že tam skutečně a opravdu jsem. Nádhera. King nás pozval do myšlenek třináctiletých chlapců, kteří si právě vytváří hlavní priority, a čeká je jedna z největších zkoušek jejich charakteru.

Žádné komentáře:

Okomentovat