pátek 22. listopadu 2013

Arne Dahl - Až na vrchol hory

Ve stockholmské hospodě, kde se scházejí především fotbalový fanoušci, je plno lidí. Momentálně hlavně plno flustrovaných fotbalových fanoušků. Z ničeho nic se v davu jeden muž složí k zemi. Je mrtvý. Někdo ho zabil půllitrem. Všichni začínají panikařit a velká část návštěvníků bere nohy na ramena. Případ dostanou na starosti Paul Hjelm a Kerstin Holmová. Dva členové již rozpadlé vyšetřovací skupiny A. Další den vybouchne ve věznici se zvýšenou ostrahou bomba.Věci se dávají do pohybu. Následuje přestřelka gangů, při které zmizí záhadný kufřík. Vyšetřovací Skupina A se musí dát znovu dohromady, aby zabránila obrovské katastrofě a předešla skandálu mezinárodního rozměru. Je toho ale ještě schopná?
Jakou spojitost mají všechny tyto události, do kterých je zapletena skupina silného pravicového extremismu, jugoslávští vrazi a ranaři, drogová společnost okolo jugoslávského bosse a pedofilie?

Jelikož je Arne Dahl nejprodávanější švédský krimi spisovatel, byl jsem upřímně trochu zklamaný. Čekal jsem trochu více všudepřítomného napětí, které jsem našel až v druhé polovině knihy. To ale neznamená, že by mě kniha nudila. Neuděláte chybu, když si Až na vrchol hory přečtete. Věc která se mi na knize líbila bylo to, co se snaží Dahl vkládat do všech jeho detektivek. Kromě příběhu jako takového vkládá do knihy určité téma. Něco k zamyšlení k aktuálním událostem nebo událostem, které se staly a stále se společností vlečou.
Každému se ale koneckonců líbí něco jiného, a tak si myslím, že určitě stojí za to dát Arne Dahlovi šanci.



Žádné komentáře:

Okomentovat