neděle 1. června 2014

Yrsa Sigurdardóttir - Žhavý hrob

Gratuluji. Podařilo se vám přečíst jméno islandské spisovatelky, která je často nazývána 'islandským Stiegem Larssonem', a v poslední době se tiše dostala i do našich knihkupectví. Bohužel ale nepatří mezi ty nejprodávanější seveřany, což je podle mě škoda.
Mimochodem spíš bych řekl, že se vám to jméno nepodařilo přečíst a přeskočili jste ho.
Žhavý hrob je již třetí kniha ze série o právničce Toře, která u nás vyšla a já jsem sem nedávno psal i o knize první, která nese název Poslední rituál.

Tora přijíždí na Vestmannské ostrovy společně se svým mandantem Markúsem, protože dům jeho rodičů, který před lety zůstal pod vrstvou popela po sopečné erupci, má být prohledám a podroben archeologickému výzkumu. Markúsovi se to nelíbí. Ve sklepě domu je objeven hrůzný nález a z nevinného případu se stává případ několikanásobné vraždy. Tora se okamžitě pouští do práce a dostává se do historie ostrova, konkrétně do začátku 70. let, kdy sopka vybuchla. Setkává se s lidmi z Vestmannských ostrovů a odhaluje, co se v onu dobu vlastně stalo. Mohl Markús jako puberťák spáchat několikanásobnou vraždu a další děsivá zvěrstva? Jaké tajemství ostrov skrývá?

Upřímně jsem z prvního dílu nebyl až tak nadšený. Ačkoliv se mi kniha líbila, něco mi tam zkrátka chybělo. To však o této knize říct nemohu. Líbilo se mi na ní snad všechno. Svižný, tajemný a napínavý děj, který se odehrává na překrásném Islandu je pro mě prostě něco úžasného. Příběh se povedl skutečně na výbornou a moc se mí líbí, jak je postavený. Kromě toho na závěr nechybí nečekané finále, které jsem u prvního dílu postrádal. Kniha je příjemně napsaná a doplněná místy svérázným humorem.
Autorka mě velice mile potěšila a já jsem si jistý, že bych Žhavý hrob zařadil mezi mé nejoblíbenější severské detektivky.


Žádné komentáře:

Okomentovat