neděle 9. března 2014

Jo Nesbø - Levhart

Bylo protivné, ospalé ráno a já šel s né zrovna příjemným výrazem na tváři do školy. V tom mi zazvonil telefon. Přišla smska z knihovny, že na mě čeká Levhart! Konečně! Hned jsem se do zatím nejdelšího dílu z HH série pustil. 
V Oslu jsou během krátké chvíle nalezeny dvě mrtvé ženy. Zemřely naprosto stejným způsobem, utonuly v krvi. V puse měly obě dvě hned 24 bodných ran, které byly vedeny do všech stran. Norští policisté tuší, že v zemi opět řádí sériový vrah a posílají kriminalistku Kaju Solnessovou, aby našla legendárního detektiva Harryho Holea. Kaja přijíždí do Hongkongu, kde nakonec nachází Harryho, který se zde skrývá a ani v nejmenším nemá chuť se do Norska vrátit. Nakonec se však podaří Kaje dostat zničeného Harryho do Osla. Ten se pouští do boje nejen s Kavalírem, jak je nazýván sériový vrah, ale i s konkurenčním oddělením KRIPOSEM v čele s vypočítavým Mikaelem Bellmanem. V neposlední řadě pak Harry řeší i problém se svými city a nemá nejmenší tušení, co všechno bude muset do tohoto případu dát. A co mu vezme.
Od některých lidí jsem slyšel otázku, zda mi po tolika knihách nepřipadají HH knihy nějakým způsobem stejné. Dost jsem nad touto otázkou přemýšlel a řekl jsem si, že ke konečnému závěru dojdu až po přečtení této knihy. I když je v Nesboho knihách několik prvků, které se občas opakují, musím přiznat, že jsem se zatím nikdy u jeho příběhů nenudil a stále mě nepřestávají bavit. Pochopitelně jsem si párkrát řekl, že by tam některé opakující se věci být nemusely, ale je to spíše taková malá skvrna na jinak nádherném obraze. Celek je prostě perfektní. 
Moc se mi líbilo, jak se příběh vyvíjel a opět jsme se díky Harrymu podívali na nová místa. Například do Afriky k sopce v Kongu nebo na zasněžené hory v Norsku.
Můžu snad jen dodat, že lidé, kteří už jsou do HH série zbláznění, budou spokojeni a ti, kteří se k svéráznému vyšetřovateli ještě nedostali, by tuhle chybu měli napravit.




2 komentáře:

  1. Zrovna čtu! Po tom co jsem přečetl Sněhuláka za dva dny a všechny předchozí díly Harry Hole série za necelelý měsíc jsem se nějak zasekl ve třetina Levharta a dávám si pauzu.. ale už se těším jak to dočtu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu. Občas si člověk od toho musí odpočinout. Máš se na co těšit! :) (omlouvám se, že odpovídám až teď)

      Vymazat