neděle 12. ledna 2014

Jussi Adler Olsen - Zabijáci

Jak už jsem psal v recenzi na Ženu v kleci, původně pro mě byl J. A. Olsen jen jakýsi test. Zkrátka jsem si chtěl přečíst, co nám servíruje jeden z nejprodávanějších severských autorů u nás. Kodaňský autor mě ale velice příjemně překvapil a já jsem si okamžitě sehnal druhý díl ze série o Oddělení Q. Zabijáci.
Carlovi záhadně přistane na stole složka s případem, který se odehrál před téměř 30 lety. Na severu Dánska byli brutálně zavražděni bratr se sestrou a podezření padlo na skupinku studentů místní internátní školy, kam dávají své děti nejbohatší Dánové. Po několika letech se jeden z studentů přiznává a je odsouzen. Případ se zdá být vyřešen.
To si také Carl myslí, ale poté zjistí, že na případu je něco špatně. Něco shnilého. Něco co se rozlezlo mnohem dál než na jednu brutální vraždu a něco, co se drží v kruzích těch nejvlivnějších Dánů.
Spolu s Asadem a novou pomocnicí, prostořekou Rose, tak zjišťují nové skutečnost, které posunou případ úplně někam jinam. Postupně se Carlův tým dostane mezi úplné dno společnosti a vzápětí na ta nejvyšší patra společenského žebříčku. Mezi ty, kteří hýbou se vším. A zjistí, že mají co skrývat.
Autor mě nezklamal a možná dokonce posunul hranici dál. Další fantasticky napsaná, čtivá kniha, plná humoru, ale také napětí. To hlavní čím se ale J. A. Olsen prezentuje je, můžeme říct, negativní vztah ke své vlasti. Poukazuje na problémy, které Dánsko má a zavádí čtenáře do temných koutů dánské společnosti. Problém, na který autor poukazuje se však nemusí zaměřit pouze na Dánsko, ale může mít mnohem globálnější formu. Postupné zvyšování napětí, sympatický humor a aktuální kritika. To je to hlavní, co nám kodaňský mistr krimi přináší.


Žádné komentáře:

Okomentovat